Weeks are flying by: getting closer to coming home - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Ilona Andringa - WaarBenJij.nu Weeks are flying by: getting closer to coming home - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Ilona Andringa - WaarBenJij.nu

Weeks are flying by: getting closer to coming home

Blijf op de hoogte en volg Ilona

17 Maart 2015 | Verenigde Staten, Marianna

We zijn nu een paar weken, misschien wel twee maanden verder, en er is ondertussen alweer best veel gebeurd!

Een aantal weken geleden zijn we begonnen met onze Spring Season! We begonnen eind januari met een toernooi in Clearwater, zo'n 7 uur rijden vanaf hier! We speelden daar in totaal 7 wedstrijden, en hebben er uiteindelijk 6 gewonnen! Dat was dus een erg goed begin van ons schema! Na Clearwater waren onze trainingen iets makkelijker en iets soepeler aangezien we nog veel wedstrijden op het schema hadden staan! Het weekend na het toernooi in Clearwater hadden we hier bij Chipola Alumni Weekend, wat inhoudt dat speelsters die hier in de voorgaande jaren hebben gespeeld terug komen om een leuke tijd te hebben, en te zien hoe het er hier nu aan toe gaat! Er waren zelfs speelsters gekomen die in de tijd van 1994 voor Chipola hebben gespeeld! Allemaal heel leuk dus! Zelf speelden we een Slowpitch wedstrijd tegen hun voor de gezelligheid! We hadden het gelukkig allemaal erg naar ons zin! De dag na de Slowpitch wedstrijd hadden we zelf weer twee wedstrijden, ditmaal tegen Enterprise College! Deze wedstrijden werden beiden gewonnen met best grote uitslagen (11-0 en 8-0), wat betekende dat we nu 8-1 zijn in ons seizoen (8 wins - 1 loss)!

Na onze wedstrijden tegen Enterprise College kregen we de gelegenheid om twee Major League Baseball Leaquers te ontmoeten! Dit waren Jose Bautista en Russel Martin van de Blue Jays in Toronto! Zij hebben bij Chipola College gespeeld in 2000 en 2001! Echt heel erg gaaf om ze te leren kennen! Ik heb natuurlijk ook wel wat fotootjes met ze genomen, dat kan natuurlijk niet missen!! Het was een super ervaring!

Na de leuke ontmoeting met deze twee MLB Players was het voor ons maar even 2 dagen rustig trainen, en toen alweer tijd om nog twee wedstrijden te spelen! We speelden onze wedstrijden in Georgia (zo'n twee uur hier vandaan) tegen Andrew College! Beide wedstrijden werden gewonnen (6-2 en 1-0)! Dit betekende dat we nu alweer 10-1 zijn in ons seizoen! (10 wins - 1 loss) Het waren niet onze beste wedstrijden, en zelf had ik ditmaal niet gespeeld, maar de wins waren uiteindelijk toch erg belangrijk! Na deze dag hadden we weer zo'n twee dagen trainen, niet al te zwaar gelukkig, want datzelfde weekend hadden we maarliefst 7 wedstrijden op het schema staan, in 3 dagen! Op vrijdag speelden we drie wedstrijden; om 11 uur tegen Gordon (10-0 win), om 1 uur tegen Central Alabama Community College (1-4 loss) en om 5 uur tegen Meridian (11-0 win). Het was een erg lange dag! Maar het was na de wedstrijden alweer snel tijd om wat rust te nemen aangezien we diezelfde zaterdag nog twee wedstrijden op het programma hadden staan; om 4 uur tegen Hillsborough (2-1 win) en om 6 uur tegen Miami Dade (4-0 win)! Ook de volgende dag, op zondag, hadden we nog 2 wedstrijden op het programma staan, dit waren de laatste twee wedstrijden van dit drukke weekend! Om 11 uur speelden we tegen Georgia Perimeter (4-5 loss) en om 1 uur speelden we tegen Central Florida (0-8 loss)! Wat was het een lang weekend.. Na dit weekend betekende het dat we nu 14-4 zijn in ons seizoen (14 wins - 4 losses). Het weekend daarop speelden we tegen Alabbama Southern in Monroeville, Alabama. De eerste wedstrijd werd gewonnen met 2-0 en de tweede wedstrijd werd gewonnen met 9-0! De dag daarna speelden we een dubble header tegen Chattanooga State! De eerste wedstrijd werd helaas met 3-6 verloren, maar de tweede wedstrijd hadden ze weinig tot geen kans en werd de wedstrijd met 6-0 gewonnen! Ik pitchte de tweede wedstrijd, en het ging erg goed! Ze hadden gelukkig weinig grip op me. Dit was uiteindelijk weer een goed weekend voor ons waarna we nu 17-5 waren!

Een paar dagen na dit speelweekend hadden we nog twee wedstrijden op het programma staan, ditmaal tegen Lake Land College. De eerste wedstrijd werd met 10-2 gewonnen, maar de tweede wedstrijd werd helaas met 6-10 verloren.. Ook een paar dagen later hadden we weer wedstrijden op het programma staan! We spelen erg veel wedstrijden, en soms wel twee tot drie keer per week! Ook nu gaat het nog steeds door! Op 1 maar speelden we twee wedstrijden tegen Chattahooche Valley. Beide wedstrijden speelden we thuis en werden beiden ruim gewonnen met 8-0 en de tweede ook met 8-0! Met daarna een dag rust, was het die dag daarop toch echt weer tijd voor nog een dubble header! Ditmaal tegen Darton College, ongeveer een uurtje hier vandaan. De eerste wedstrijd werd gewonnen met een 10-1 stand, en de tweede werd ook gewonnen met 13-1.

Na een paar dagen rust speelden we een dubble header tegen Southern Union, thuis. De eerste wedstrijd werd gewonnen met 8-0, en de tweede wedstrijd werd gewonnen met 4-2. Na deze wedstrijden waren we nu 24-6 waren! Na een weekje rust hadden we een klein toernooitje bij Northwest Florida. We speelden op vrijdag tegen Wabash, die met 9-1 gewonnen werd! Diezelfde dag zouden we tegen Darton College spelen, maar vanwege de regen werd deze wedstrijd helaas afgelast.. Ik zou de pitcher zijn in deze wedstrijd! De dag daarop, op zaterdag, speelden we twee wedstrijden. De eerste wedstrijd speelden we tegen Lansing College. Deze wedstrijd werd gewonnen met 7-0. De tweede wedstrijd van de dag werd helaas verloren met 3-2 tegen LA-Eunice. Deze wedstrijden waren alweer de laatste wedstrijden voordat onze Conference begint.. We zijn nu 26-7 (26 wins en 7 losses). Vergeleken met andere colleges in onze conference zijn we goed bezig. Aankomende woensdag begint onze conference met onze eerste wedstrijd tegen Northwest Florida State College!

Buiten de wedstrijden om is er eigenlijk vrij weinig tijd over.. We trainen erg veel, en als we eindelijk tijd hebben, dan liggen we allemaal graag op bed, om even helemaal niets te doen, lekker luieren!

Vandaag is trouwens ook de dag dat ik alweer 200 dagen weg ben van huis.. Wat gaat de tijd toch erg snel zeg.. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik hierheen kwam dit jaar.. Dat is dus gewoon alweer 200 dagen geleden, jeetje.. Desondanks ben ik toch ook weer blij dat het sneller gaat dan gedacht aangezien het moment dat ik terug naar huis ga ook weer dichterbij komt! Wanneer ik precies naar huis kom is niet helemaal zeker, maar dit zal tussen 8 en 20 mei zijn!

Ik zal jullie op de hoogte houden van onze Conference wedstrijden!

Liefs, Iloon